Uczelnia: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wydział Humanistyczny
Nota biograficzna: Groznawca, teoretyk literatury, miłośnik anime, cyberpunku, dystopii i gier RPG. Uczy na kierunkach Sztuka pisania oraz Twórcze pisanie i marketing wydawniczy, które współtworzy z ekipą edukacyjnych rewolucjonistów.
Profesor UŚ, dyrektor Centrum Badań Groznawczych, VP Instytutu GET3S, członek sieci naukowych badań nad grami (DiGRA) oraz utopiami (USS, SUS). Absolwent Paris Program in Critical Theory. PI w grantach Narodowego Centrum Nauki w konkursach Sonata (2011-2013) oraz Opus (2022-2025).
Publikował badania między innymi w Game Studies, Games and Culture, Journal of Gaming and Virtual Worlds, Tekstach Drugich, ER(R)GO. Jest autorem monografii poświęconych teorii literatury (2013, 2015), analizie i interpretacji gier cyfrowych (2023) oraz badaniom nad growymi utopiami i dystopiami (2018). Współredagował książki poświęcone badaniom ekonomii literatury (2016), utopii (2016) oraz dyskursów gier cyfrowych (2019).
Michał łączy refleksję filozoficzną (hermeneutyka, filozofia techniki, Object Oriented Ontology) z rozważaniami narratologicznymi (narratologia postklasyczna i transmedialna), oraz współczesną sztuką interpretacji, eksplorując pole badań łączące game studies oraz utopian studies.
Aktualnie zajmuje się problemami zarządzania życiem w grach i przy pomocy gier.